"Я быть всегда самим собой старался, каков я есть: а впрочем, вот мой паспорт!"
Нет, я категорически не втыкаю: Карл Орфф искренне считал, что место тенора фтопке на вертеле, а все баритоны обязаны обладать диапазоном Германна Прея, или это Поннелль от большой любви изъял в его пользу у тенора все остальные арии?

"Some of the solo arias pose bold challenges for singers: the only solo tenor aria, Olim lacus colueram, must be sung almost completely in falsetto to demonstrate the suffering of the character (in this case, a burning swan). The baritone arias often demand high notes not commonly found in baritone repertoire, and parts of the baritone aria Dies nox et omnia must be sung in falsetto: a unique example in baritone repertoire. Also noted is the solo soprano aria, Dulcissime which demands extremely high notes. Orff intended this aria for a lyric soprano, not a coloratura, so that the musical tensions would be more obvious".
Добрый дядька, ничего не скажешь...

@темы: по следам моих исканий, Опера